آوازا

دانلود آهنگ جدید ایرانی پرطرفدار

آوازا

دانلود آهنگ جدید ایرانی پرطرفدار

دانلود جدید ترین موزیک های ایرانی با کیفیت عالی

  • ۰
  • ۰

بیوگرافی کیهان کلهر 

بیوگرافی کیهان کلهر

 

 

کیهان کلهر متولد 3 آذر 1342 در تهران، نوازنده است
فارغ التحصیل رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا کانادا می باشد، اصالتا کرمانشاهی می باشد و کمانچه ساز تخصصی اش است، در کنار کمانچه، تنبور، سه‌ تار و شاه‌ کمان نیز می‌ نوازد

 
آغاز کار هنری

کار موسیقی را از پنج سالگی به صورت آزاد شروع کرد. دوازده ساله بود که به صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در سیزده سالگی با ارکستر رادیو تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد. کلهر مدتی کوتاه با گروه شیدا در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. در هفده سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد.


از کودکی تا جوانی 

کیهان کلهر به تاریخ ۳ آذرماه ۱۳۴۲ در خانواده ای اصیل در شهر اسلام آباد غرب استان کرمانشاه چشم به جهان گشود. وی همواره از اینکه کُرد کرمانشاه است به مبالات و نیکی یاد کرده. در حالی که طفلی ۵ ساله بود

ندای نوای موسیقی درونش را شنید و از همان هنگام شروع به پیمودن ره پر پیچ و خم رسیدن به دریای بیکران موسیقی نمود و هیچ گاه به قطره بودن در این دریا اکتفا نکرد و روز به روز و ماه به ماه و سال به سال، برای رسیدن به مطلوب خویش چه همت ها که بلند داشت


وی از دوازده سالگی موسیقی را حرفه خویش قرار داد و والا هدفش را در همان نوجوانی برای خویش مشخص نمود. ممارستش در هدف به حدی بود که یکسال بعد، همکاری اولیه خود را با گروه ارکستر آن زمان در رادیو تلویزیون کرمانشاه آغاز کرد.


همه چیز درباره جایزه جهانی WOMEX 2019

استاد کیهان کلهر ، پرافتخار ترین جایزه موسیقی سال ۲۰۱۹ میلادی را از آن خود کرد. در  بیست و پنجمین اکسپوی جهانی موسیقی که در فنلاند برگزار شد، کیهان کلهر و گروه خنیاگران مهر از ایران توانستند جایزه WOMEX را از آن خود کنند.

استاد، این جایزه را به استاد محمد رضا شجریان، حنجره طلای موسیقی ایران و حافظ موسیقی کلاسیک تقدیم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه و وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی و چهره های سرشناس سیاسی و هنری داخل کشور، این موفقیت بزرگ موسیقی ایرانی را به ایشان تبریک گفتند.

چند روز پیش از این افتخار آفرینی بزرگ برای موسیقی ایرانی در سال نود و هشت، کنسرت خود در ترکیه را به دلیل حمله ارتش ترکیه به کردهای سوریه لغو کرده  بود


همکاری با گروه تا ایتالیا

کلهر مدتی کوتاه با گروه شیدا در کانون فرهنگی و هنری چاووش همکار بود در هفده سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتن اتاوا فارغ‌التحصیل شد


ماجرای بازداشت کیهان کلهر

در روز پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۸، در حالی که در فرودگاه امام خمینی تهران، ایران را به مقصد فرانسه (برای اجرای برنامه) ترک می‌کرد چند ساعتی بازداشت شد که علت این بازداشت را نقص در گذرنامه اعلام کردند.

این در حالی است که حمیدرضا نوربخش که برای بدرقه‌ی کیهان کلهر به فرودگاه رفته بود بیان کرد که نگهداری چند ساعته‌ی کیهان کلهر تأیید، اما بازداشت وی را تکذیب می‌کند.


حادثه تلخ برای خانواده

کیهان کلهر خانواده اش را در جنگ ایران و عراق از دست داده است
وی در مستندی به نام موسیقی غریبه‌ها بیان می‌کند که در حین جنگ بین ایران و عراق، موشکی به خانه‌شان برخورد کرده و کل خانواده‌اش را از دست می‌دهد.


همکاری با بزرگان موسیقی

استاد کلهر با اساتید موسیقی سرشناس دنیا چون اردال ارزنجان از ترکیه،شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان،بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، و گروه سازهای بادی هلند،و … همکاری کرده است و یکی از چهره های سرشناس موسیقی دنیا می باشد.

 
لغو کنسرت کیهان کلهر

در خرداد 1394 و به دنبال ممانعت اداره اماکن نیروی انتظامی از برگزاری کنسرت مشترک کلهر و گروه بروکلین رایدر، کلهر اعلام کرد که دیگر در ایران اجرایی نخواهد کرد.
وی تأکید کرد که تا زمانی که فرهنگ و هنر ایران گروگان زورگیری و زورآزمایی جناح‌های سیاسی است و خط مشی مشخصی برای این‌گونه فعالیت‌ها تعریف و اجرا نشده، از انجام هرگونه فعالیت در ایران خودداری خواهد کرد. وی در سال 1395 به برگزاری کنسرت‌هایش در ایران ادامه داد.

همسر
زهره سلطان آبادی، همسر کیهان کلهر است؛ او یک پروروش دهنده ی حرفه‌ ای اسب است.

  • ۹۹/۰۱/۲۳
  • علی حیدری

بیوگرافی

کیهان کلهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی